De bedenkers van Lyfstyl, Ingrid Wekking (links) en Marloes Polman: "Het hoeft niet veel te kosten om er leuk uit te zien. Rijk worden we er ook niet van."Foto: Theo Kock
De bedenkers van Lyfstyl, Ingrid Wekking (links) en Marloes Polman: “Het hoeft niet veel te kosten om er leuk uit te zien. Rijk worden we er ook niet van.”Foto: Theo Kock

LICHTENVOORDE – Ze hebben net de eerste 3 dagen in hun winkel aan de Rapenburgsestraat 2 in Lichtenvoorde erop zitten. Maar dat er nog geen plafond in zit, wil niet zeggen dat Lyfstyl nog niet af is: dat is het wel.

“Zo tref je pop-up stores in het westen in elke straat aan”, zegt Marloes Polman, die samen met Ingrid Wekking het concept van Lyfstyl bedacht heeft. De tl-verlichting hangt tussen het houtwerk; plafondplaten zijn er niet.

Uitstraling “Niet alleen hebben we er geen geld voor, we vinden het ook wel bij onze uitstraling passen: we gaan voor hergebruik, hebben meubels van steigerhout en verkopen modieuze kleding die al eens door iemand anders gedragen is. Daar kan een ander weer blij van worden.”

Bankgebouw Het voormalige bankgebouw dat 6 jaar heeft leeggestaan, krijgt daarmee een nieuwe invulling. Net als de winkel die het tweetal een half jaar geleden opende, een steenworp verderop. Die ruimte is nu weer verhuurd.

Het is een van de voordelen van een pop-up store, zegt Ingrid Wekking: “Er komt toch weer loop in, en dat kan interessant zijn voor een nieuwe huurder.”